Driftinformation
Här hittar du information om pågående eller planerade driftstörningar i vår leverans av fiber, el, fjärrvärme och vatten eller andra viktiga händelser som påverkar dig som kund.
Här hittar du information om pågående eller planerade driftstörningar i vår leverans av fiber, el, fjärrvärme och vatten eller andra viktiga händelser som påverkar dig som kund.
11 oktober 2025, kl 07:16
Uppdatering 2025-10-11 kl. 12.55
Nu är läckan lagad och det finns vatten. Det kan förekomma missfärgat vatten och bubblor. Spola i så fall tills vattnet är rent.
Uppdatering 2025-10-11 kl.11.30
Vi har identifierat en vattenläckan och arbetar med att laga den. Vatten bör finnas men kan komma och gå under tiden och det kan även förekomma missfärgningar och luft.
Just nu har vi lågt vattentryck i Rörvik. Felsökning pågår och vi försöker lösa problemet så fort vi kan. Vattentrycket kan variera under felsökningen. Tack för visad förståelse.
9 oktober 2025, kl 09:44
Tisdag den 14/10 är kundservice stängt på grund av verksamhetsutveckling. Vattenprover kan lämnas som vanligt mellan klockan 8-12.
Just nu finns det ny matjord på Flishult att hämta och lasta, dock kommer detta att blir det sista då vi på Njudung Energi inte kommer att hantera komposteringen av trädgårds- och parkavfall längre.
Läs gärna mer i nyheten här.
Mellan klockan 9.30 och 12.00 ringer du vår kundservice, telefon 0383-76 38 00. Övrig tid kontakta SOS alarm på nummer nedan.
Vid akuta ärenden efter klockan 12.00 på vardagar ringer du
SOS alarm – gäller både Sävsjö och Vetlanda: 0383-101 10
Observera att SOS Alarm inte kan svara på frågor om bredband. Vi uppmanar dig att i första hand kontakta din tjänsteleverantör. Vid fel i Stadsnätet kommer du att hitta driftinfo här på vår hemsida.
För att anmäla fel som inte är akuta, exempelvis en trasig gatlampa, kan du använda vårt formulär.