Relining - pågående arbete vecka 6 och 7

Driftinformation

Driftinformation

Här hittar du information om pågående eller planerade driftstörningar  i vår leverans av fiber, el, fjärrvärme och vatten eller andra viktiga händelser som påverkar dig som kund.

  • Relining - pågående arbete vecka 6 och 7

    Under vecka 6 och 7 utförs relining av våra avloppsledningar i Sävsjö och i Korsberga och arbetet utförs av Aarsleff. När reliningen utförs i Sävsjö tätort kan detta påverka framkomligheten något och därför ska berörda fastighetsägare fått, eller kommer få, information från Aarsleff. 

    Vad är relining? 

    Vi arbetar kontinuerligt med att rusta upp vårt ledningsnät, men vad betyder relining? Jo, det är helt enkelt ett annat ord för att renovera ledningar, en schaktfri ledningsförnyelse.

    Metoden innebär att man lägger ett nytt rör inuti det gamla, vilket är betydligt mer tidseffektiv och kostnadseffektivt än att byta ut mot helt nya ledningar. Eftersom det går fortare än att behöva schakta, blir det också mindre stökigt för invånarna. Ledningen får samma kvalitet som ett helt nytt rör.


Felanmälan

Mellan klockan 08.00 och 12.00 ringer du vår kundservice, telefon 0383-76 38 00.  Övrig tid kontakta SOS alarm på nummer nedan.

Vid akuta ärenden efter klockan 12.00 på vardagar ringer du
SOS alarm – gäller både Sävsjö och Vetlanda: 0383-101 10

Observera att SOS Alarm inte kan svara på frågor om bredband. Vi uppmanar dig att i första hand kontakta din tjänsteleverantör. Vid fel i Stadsnätet kommer du att hitta driftinfo här på vår hemsida.

För att anmäla fel som inte är akuta, exempelvis en trasig gatlampa, kan du använda vårt formulär.

Lyser inte lampan?

Om något inte fungerar som det ska är vi väldigt tacksamma om ni anmäler det till oss

Gör en felanmälan