Kundservice öppet 8-12 på torsdag   Läs mer

Ellen trivs på kundservice

Ellen trivs på kundservice

 

I dagarna är det ett år sedan Ellen Pettersson hade sin första kontakt med Njudung Energi. I november 2018 tipsade en bekant Ellen om att kundservice behövde någon som ville jobba extra. Hon ringde upp Peter Johansson och fick komma på intervju. Efter någon vecka fick hon veta att jobbet var hennes och hon började nästan direkt på Sävsjökontoret.

– Jag jobbade på lediga dagar, lov och håltimmar, berättar Ellen. Under tiden jag skrev mitt gymnasiearbete och kring studenten blev det lite mindre jobb.

Dagen innan Ellen tog studenten från ekonomiprogrammet på Aleholmskolan fick hon frågan om hon var intresserad av en fast tjänst på kundservice. Såklart svarade hon ja och sedan 1 augusti jobbar Ellen heltid på kontoret i Vetlanda. Hon pendlar från bostaden på landet utanför Sävsjö, där hon bor med mamma, pappa och lillebror.

Kundservice tar emot alla möjliga frågor och servar alla affärsområden med olika saker, så det är mycket att lära sig. Ellens främsta uppgifter är att svara i telefon och att ta emot de besök som kommer. Hon har också hand om posten och jobbar med administration kring renhållning.

Bra introduktion

Att komma in i jobbet gick bra med hjälp av goda kollegor.

– Jag har fått jättebra hjälp med att lära mig systemen och hur allt funkar. Jag fick också sitta med ”medhörning”, innan jag tog mitt första egna samtal. Det innebär att jag satt med ett headset och lyssnade när någon av kollegorna hjälpte en kund på telefon.

Ellen trivs bra på jobbet.

– Det är bra sammanhållning och Njudung Energi är ett företag som hittar på nya saker och gillar att förändra. Vi gillar att fira saker också – det är roligt!