Lågt vattentryck i Skede   Läs mer
  Kundservice öppet 8-12 torsdagen 4 juni   Läs mer

Information med anledning av covid-19

Information med anledning av covid-19

Vi vill ta hand om dig som kund

Vi är jätteglada att du vill kontakta oss i olika frågor, men under rådande omständigheter önskar vi att du i första hand kontaktar oss via e-post eller telefon. Fundera gärna en extra gång om ett fysiskt besök är nödvändigt och har du förkylningssymptom ber vi dig att stanna hemma.

Välkommen att kontakta oss!

Ska du träffa medarbetare som jobbar i något av våra affärsområden/på någon av våra arbetsplatser vill vi gärna att ni väljer digitala möten.

Besök på våra sortergårdar

Våra sortergårdar på Flishult och i Vrigstad håller öppet för dig.

För riskgrupper (du som är över 70 år och dig med bakomliggande sjukdom):

  • Sortergården i Vrigstad har öppet för dig tisdagar och torsdagar 15-19 (ordinarie öppettider). Tänk på att hålla avstånd!
  • Sortergården på Flishult Mellan klockan 8 och 11 måndag-torsdag har vi färre besökare. Välkommen att besöka oss då för att undvika trängsel! Vi ber dig undvika fredagar och lördagar.

Tänk på! För att undvika besök på sortergårdarna kan du kan beställa hämtning av dina grovsopor. Välkommen att kontakta kundservice 0383-76 38 00.

När du besöker sortergården, tänk på:

  • Håll avstånd till varandra och till vår personal
  • Använd gärna handskar
  • Låt barnen stanna i bilen
  • Besök gärna sortergården på förmiddagen, då det brukar vara färre besökare
  • Du behöver inte gå in i våra återbruks- och återvinningshus, du kan lämna dina saker på ett bord utanför

Kundbesök

Vi kommunicerar med dig som kund innan vi åker ut på kundbesök för att till exempel serva fjärrvärmeanläggning eller byta vattenmätare. Har du förkylningssymptom eller känner dig orolig skjuter vi upp besöket till en annan gång. Våra medarbetare som gör hembesök har riktlinje att inte gå till jobbet vid symptom.

Våra leveranser

Då vi arbetar med samhällskritisk verksamhet, så som elnät, vatten och avlopp, värme och bredband, planerar vi extra noga för att kunna säkra våra leveranser i den händelse vi skulle drabbas av personalbortfall på grund av sjukdom.

Bedömningen är att vi kommer att kunna hantera våra samhällskritiska verksamheter upp till åtta veckor även med upp till 40 procent av personalen i karantän.
Vi har tekniska lösningar och ett delegerande arbetssätt som gör att vi bedömer att vi kan hantera situationen. Stora delar av våra verksamheter går att styra och leda på distans. Servicegraden går ner i jämförelse med normalfallet, men leveransen upprätthålls.

Tack för att vi hjälps åt att hålla oss friska!