Vattenavstängning Lasarettsgatan
Fibergrävning i Vetlanda centrum

Information med anledning av covid-19

Information med anledning av covid-19

Kundservice

Du är välkommen att kontakta oss på telefon, e-post eller via chat. Vår kundservice håller tills vidare stängt för besök.

Kontaktuppgifter

Möten

Vi väljer bort fysiska möten så långt det är möjligt och träffar dig gärna i digitala möten .

Besök på våra sortergårdar

Våra sortergårdar på Flishult och i Vrigstad håller öppet för dig. Tänk på att hålla avstånd till andra kunder och till vår personal.

  • Sortergården i Vrigstad har öppet för dig tisdagar och torsdagar 15-19 (ordinarie öppettider). Tänk på att hålla avstånd!
  • Sortergården på Flishult Flishult håller öppet som vanligt. Mellan klockan 8 och 11 måndag-torsdag har vi färre besökare. Välkommen att besöka oss då för att undvika trängsel! Vi ber dig undvika fredagar och lördagar.

Tänk på! För att undvika besök på sortergårdarna kan du kan beställa hämtning av dina grovsopor. Välkommen att kontakta kundservice 0383-76 38 00.

När du besöker sortergården, tänk på:

  • Håll avstånd till varandra och till vår personal
  • Använd gärna handskar
  • Låt barnen stanna i bilen
  • Besök gärna sortergården på förmiddagen, då det brukar vara färre besökare
  • Du behöver inte gå in i våra återbruks- och återvinningshus, du kan lämna dina saker på ett bord utanför

Våra besök hos kund

Vi minimerar antalet kundbesök tills vidare. Detta gäller till exempel servicebesök fjärrvärme och byten av vattenmätare.

Då det gäller vårt stora elmätarbytesprojekt kommer det att fortlöpa. Dock tar vi stor hänsyn och följer noga rekommendationer om avstånd och säkerhet.

Våra leveranser

Då vi arbetar med samhällskritisk verksamhet, så som elnät, vatten och avlopp, värme och bredband, planerar vi extra noga för att kunna säkra våra leveranser i den händelse vi skulle drabbas av personalbortfall på grund av sjukdom.

Bedömningen är att vi kommer att kunna hantera våra samhällskritiska verksamheter upp till åtta veckor även med upp till 40 procent av personalen i karantän.
Vi har tekniska lösningar och ett delegerande arbetssätt som gör att vi bedömer att vi kan hantera situationen. Stora delar av våra verksamheter går att styra och leda på distans. Servicegraden går ner i jämförelse med normalfallet, men leveransen upprätthålls.

Tack för att vi hjälps åt att ställa om, hålla i, hålla ut och hålla avstånd!